با حضور مدیر کل تعاون افتتاح چند پروژه تعاونی در شهرستان میبد

میبد نمایندگی یزدفردا "با حضور مدیر کل تعاون استان ، فرماندار میبد ، معاون اداره تعاون و رئیس اداره تعاون شهرستان میبد چند پروژه تعاونی شهرستان میبد افتتاح و به بهره برداری رسید.

سپس مدیر کل اداره تعاون با هیات همراه با حضور در محل فرمانداری میبد با تعدادی از مسئولان تعاونی شهرستان میبد دیدار و گفتگو کرد.

در این مراسم امرا... فلاح زاده ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تلاشهای فرماندار و مدیران شهرستان بخاطر اهتمام و اهمیت به امر تعاون تشکر کرد و اظهار داشت : امیدواریم در شهرستان میبد شاهد همایش های بهتر و فعالیتهای بیشتر در امر تعاون باشیم.

مدیر کل اداره تعاون یزد افزود : در بخش تعاون آمادگی کامل داریم همایشها و کلاسهایی با موضوع اشتغال برگزار کنیم و به آموزش و اطلاع رسانی در مورد اشتغال بپردازیم.

وی به بحث ساماندهی اشتغال که به عهده وزارت تعاون گذاشته شده است اشاره کرد و اضافه کرد : این اداره با ثبت نام فارغ التحصیلان جویای کار در سایت این اداره به شناسایی آنها پرداخته و سپس به پالایش و تجزیه و تحلیل اطلاعات این فارغ التحصیلان می پردازد و با مشاوره و آموزشهای لازم به توانمند سازی این فارغ التحصیلان برای حضور در بازار کار خواهیم پرداخت.

امرا...فلاح زاده افزود : با توجه به ابلاغ اصل 44 قانون اساسی توسط رهبر معظم انقلاب بدنه دولت کم کم باید کوچک شود و در این فرایند باید به فارغ التحصیلان آموزشهای لازم داده شود تا نیاز به ورود به سیستم دولتی را نداشته باشند بلکه با توجه به استعدادها و آموزشهایی که می بینند خود برای خود اشتغال ایجاد کنند.

در این جلسه فرماندار میبد با اشاره به اینکه مهمترین شعار دولت نهم و دهم عدالت اجتماعی است و یکی از راههای تحقق این شعار بسیار مهم تقویت تعاونی هاست اظهار داشت : آقای دکتر احمدی نژاد توجه و اهتمام ویژه ای به امر تعاونی ها داشته اند و به نظر می رسد باید در قانون موجود تغییراتی در جهت حمایت از بخش تعاون و افراد مسئول در تعاونی ها داشته باشد.

همچنین دهستانی رئیس اداره تعاون شهرستان میبد با ارئه گزارشی از عملکرد این اداره پرداخت و گفت : خوشبختانه شهرستان میبد در زمینه تشکیل تعاونی رشد مناسب و خوبی داشته است و سعی شده است با حضور در دبیرستانها ، هنرستان ها و مراکز آموزش عالی به تشریح مسائل ، قوانین و مقررات تعاونی ها بپردازیم.

در پایان این جلسه مدیر کل اداره تعاون به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داد. در این جلسه همچنین از فعالیت برخی از فعالین در عرصه تعاونی ها با لوح سپاسی تقدیر و تشکر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا